Briançon nieuws

Spectaculair nieuws voor de deelnemers aan “Briancon”

Ons chalet zit inmiddels helemaal tot de nok toe vol. Wij hebben daarbij nog steeds ruim meer dan 20 aanmeldingen. Een aantal daarvan zijn “onder voorbehoud” of met een vage “mits” en dus staan deze twijfelmannen op de reservelijst.

Op de reeds wereldkundig gemaakte lijst is nu inmiddels 1 naam verwijderd (Hans Pot) en zijn er 2 nieuwe namen bijgekomen. Dit zijn Michael van Son en Dion Murk. Voor wie van jullie nog niet direct zijn opgeveerd bij het lezen van deze namen : dit zijn de eigenaren van DE wielerspeciaalzaak van Kennemerland en omstreken : Dasia .

Jaja, het is ongelooflijk maar waar. Ons Fietscluppie maakt hiermede een professionele sprong voorwaarts van ongekende omvang! Beide mannen hebben hun sporen in de wielersport namelijk meer dan verdiend!  Zo fietst Michael al vanaf hele jonge leeftijd en wint hij nog regelmatig wedstrijden bij de masters van HSV de Kampioen. Dion is zo mogelijk nog veel erger en heeft een aantal jaren geleden nog professionele wedstrijden gereden in onder andere Australië tegen o.a. ene mijnheer L. Armstrong. Tik in google in “Dion Murk” en huiver over zijn prestaties. Daarbij vergeleken is Tom Janus een prutser op een driewieler.  Die gele trui gaat dus plotsklaps naar iemand anders.

Het behoeft dan ook geen verdere uitleg dat ik de prestaties van onze fietsgroep enigszins heb moeten aanpassen om deze 2 wielericonen bij ons te laten aansluiten. Ik heb jullie CV hier en daar wat opgeleukt om een ietsjes professionelere  indruk te maken. Zo denken onze nieuw bijgevoegde helden dat Willem Smeets de jongere broer is van Mart, Robert een zoon is van Steven de Jongh en dat Hugo al jaren samen fiets met zijn broer Bram de Groot van de Raboploeg.  

Olav behoefde geen nadere introductie. Het schijnt dat hij al wat vaker bij Dasia is binnengelopen …

Over binnenlopen bij Dasia : Ik kan ik jullie ook nog melden dat we dat natuurlijk voortaan allemaal gaan doen. Dit o.a. omdat wij een mega groepskorting hebben kunnen bedingen in verband met het aansluiten bij ons fietscluppie. Voortaan alles dus uitsluitend halen bij Dasia!

 

 

Nog meer nieuws!!!

Nieuw Marsmannetje                    

Ik begin met het beste nieuws: ik kan jullie namelijk melden dat wij in staat zijn geweest een nieuw marsmannetje te vinden. Zoals jullie weten zijn marsmannetjes over het algemeen niet eenvoudig te vinden, dus met trots melden wij jullie de deelname van......Frits Deriga. Frits is eigenlijk meer een marsman dan mannetje. Niet alleen is zijn omvang nog indrukwekkender dan die van Robert, ook is zijn inzetbaarheid bijna onbeperkt. Naast chef de mission, ploegleider, mecanicien, buschauffeur, waterdrager, ronde-miss en gids is Frits namelijk ook nog een begenadigd kok! Nu wordt er wel voor ons gekookt maar een heuse kok achter de hand hebben, is natuurlijk een ongekende luxe. 



Oude, versleten knieën.

Dan heeft vervolgens Marcel Hoenderdos ons moeten laten weten dat hij afziet van deelname aan onze tocht der tochten. Marcel heeft recent zijn knieën laten nakijken en de uitslag daarvan was op zijn zachts gezegd ongunstig. Fietsen zit er voorlopig niet in voor Marcel, laat staan de beklimming van Alphe d'huez.

Na een korte mail onder de leden van onze onvolprezen wielerploeg hebben wij inmiddels al weer een vervanger kunnen vinden!

Hans Nederstigt is de vervanger van Marcel geworden. Hans hebben wij meteen aan een keiharde test onderworpen tijdens de laatst gehouden ploegen presentatie, en deze heeft hij met glans doorstaan. Wat Hans nog niet weet is dat zijn voorganger de MV2 op zijn sokken heeft gefietst en dat wij dit van hem dus ook verwachten. De overige wetenswaardigheden van onze  bonte wielerploeg zijn hem inmiddels bekend. 

Frits en Hans : van harte welkom

 

 

En het allerlaatste nieuws...

 


 

Nog 2 weken !

 


 

Hier dan een laatste update voor wij afreizen naar Briancon, waar we dus eigenlijk niet naar toe gaan. Ben alleen bang dat wanneer ik nu begin over Oz, de lezers zich afvragen waar het over gaat.

 


 

Allereerst maar meteen het slechte nieuws. Jan Fokke heeft deze week helaas moeten besluiten om niet met ons mee te gaan naar Frankrijk. Dit vanwege zakelijke beslommeringen. Ik heb Jan Fokke gesproken en kan jullie verzekeren dat zijn besluit moeilijk maar terecht is. Soms zit het tegen. Heel jammer, maar er komen vast nog meer fraaie tochten en ik ben er van overtuigd dat we Jan Fokke nog wel terug zien.

 


 

Ook hebben we al een kandidaat gevonden die zijn plaats gaat innemen, te weten Frank Apswoude. Frank gaat een maand later Alpe du Zes rijden, en wil zich tijdens ons verblijf al vast een beetje voorbereiden op de bergen... Een paar van ons hebben inmiddels een rondje kunnen fietsen met Frank, en zijn nog herstellende. Hij kan dus gezien worden als een gevaarlijke outsider voor het klassement. 

 

Dat wil zeggen, het klassement vanaf zo'n beetje plek 4. Tijdens de ploegenpresentatie is mij wel duidelijk geworden dat er een aantal "hors categorie" fietsers bij zijn die met 2 lekke banden, zonder deze te wisselen, nog ver voor de rest uit zullen fietsen. Wij overwegen nog het instellen van een handicap voor deze figuren, dan wel extra bagage.

 


 

De ploegenpresentatie  hebben we inmiddels dus ook achter de rug, wat een geslaagde bijeenkomst was. Ik heb de laatste deelnemers om 23.00 uur het pand uit moeten zetten, terwijl de verhalen steeds imposanter werden. Dat beloofd wat voor onze fietsweek...

 


 

We hebben o.a. die avond getracht een indeling te maken voor de auto's wat niet helemaal gelukt is, door het enigszins ongestructureerde geheel van onze bijeenkomst, en het in snel tempo wisselen van de samenstelling van onze ploeg.

 


 


 

Vertrek zondag 22 mei

 

We vertrekken afzonderlijk. Achter elkaar aanrijden is toch over het algemeen niet te doen dus we zien elkaar daar. Wél vertrekt een ieder natuurlijk op de zondag zodat we maandag met een compleet team van start kunnen. 

 

Voor het adres en de routebeschrijving, zie hieronder en voor eventuele verder info www.chaletbeyond.nl 

 


 

Dan waren er nog wat vragen gesteld tijdens onze ploegen presentatie:

 


 

Linnengoed 

 

Mij is verzekerd dat het linnengoed pico bello in orde is. Je hoeft dus geen lakens, slaapzakken en dat soort zaken mee te slepen. Handdoekken zijn ook inbegrepen, dan wil zeggen 2 stuks per persoon. 

 

 

 


 

Drankjes, sportvoeding en reservebanden.

 

Dit wordt geheel voor ons geregeld door Dion! Vanzelfsprekend moeten we de kosten daarvan wel vergoeden maar dat doen we ter plaatse wel, vanuit de al eerder aangekondigde huishoudpot die we daar zullen vullen. 

 


 

Tips.... Jazeker, na de ervaringen op de MV2 wil ik jullie een aantal tips niet onthouden. Natuurlijk zijn er routiniers in onze ploeg die helemaal geen tips meer nodig hebben en ongetwijfeld glimlachen om deze goedbedoelde keuzen-aanwijzingen. Wij hebben echter ook een aantal debutanten bij ons, en die krijgen het al zwaar genoeg :-)

 


 

Reparatieset

 

Neem zelf een reparatieset, pompje e.d. mee. We zijn met te veel fietsers om alles bij Frits in de auto te kunnen stoppen, en bovendien kan hij maar op een plek tegelijk zijn. Ook lopen we de kans dat hij net lekker op een terras zit aan een Pernot, terwijl een van ons, moederziel alleen met panne op een plek staat waar zijn mobieltje toch echt geen bereik heeft. Je kunt dus volledig op jezelf zijn aangewezen! 

 

Wat je natuurlijk niet wilt is een 2e Paul worden die op onze allereerste tocht meteen met een lekke band stond en willekeurige voorbijgangers moest smeken om hulp. Deze fietsers waren echter in de veronderstelling dat hij iets heel anders wilde en dus fietsen zij hard door...

 


 

Mobieltje

 

Onmisbaar dus. Als je nog een oude hebt, des te beter. Ze worden er namelijk niet beter van, zo'n 4 dagen in een bezweet shirt.

 


 

Rugzak

 

Ga er van uit dat je zelf altijd wat extra's bij je moet hebben om te eten / drinken. Ook hiervoor geldt: Frits kan niet alles.... Een rugzakje is dan erg handig. Jouw spullen stoppen in de rugzak van een van je ploegmaten lijkt nog slimmer, dan moet je alleen wel bij diegene in de buurt zien te blijven...

 


 

Oordoppen.                     

 

Zijn onontbeerlijk, daar de kans heeeeel groot is dat je slaapmaat ongelofelijk kan snurken. Ik heb in dienst gezeten, gevaren bij de marine, maar nog nooit kabaal gehoord als tijdens ons verblijf bij de Mont Ventoux. 

 

Na een lange dag op de fiets, gevolgd door wat cola'tjes in de avond is het kabaal verschrikkelijk!  Vooral van mannen die aangeven dat ze nooit snurken, die zijn het ergst.

 


 

Regenjacks

 

Hou rekening met forse temperatuurverschillen. Als je gehuld in een niemendalletje begint aan de beklimming van de Galibier, is de kans aanzienlijk dat je onderkoelt of erger boven komt. Ook is de weg omlaag over het algemeen verassend veel frisser dan de weg omhoog! Een dun jack wat je mee kunt nemen in de zakken van je wielershirt is erg handig.

 


 


 

Tot zover voor nu maar even. Wij zien elkaar in ieder geval in chalet beyond. Succes met de laatste voorbereidingen en overdrijf het niet. Voor wie het aangaat, reageer nog even op de mogelijkheden ten aanzien van fietsenvervoer.

 


 

Oh ja, voor alle hierboven beschreven spullen die jullie nog nodig hebben: Dasia heeft het allemaal. Ook een prachtige wieleroutfit, het clubtenue van De kampioen, mede gesponsord door maar liefst 3 van onze deelnemers, welk tenue natuurlijk niet mag ontbreken. Korte mouwen, en een perfecte broek met bretels. Deze krijgen jullie niet gratis, het is mooi geweest, maar je mag ook wel iets uitgeven aan deze o zo prachtige sport. Allemaal naar als de wiederweerga naar Dasia dus.

 


 


 


 


 


 

Routebeschrijving Chalet Beyond

 


 

Afstand: 925 km.

 

Duur: 10 uur

 


 

Eindhoven (A2) -> Maastricht -> Luik (E25) -> Luxemburg (A3) -> Metz (A31) -> Nancy -> Dijon (A39) -> Lyon (A43) -> Grenoble. Bij Dijon kan je ook de A39 nemen richting Grenoble en Bourg en Bresse, tijd en afstand nauwelijks verschil.

 


 

Rondweg (rocade) Grenoble nemen (A480) in de richting van Sisteron en Gap. Verlaat de snelweg bij afslag nr. 8, Briancon en Vizille. Vanaf dit punt is het nog ongeveer 40 a 50 min. naar onze fietshut.

 


 

Na het verlaten van de snelweg volg je de N85 in de richting van Gap en Briancon. Na ongeveer 10 km. -bij Vizille-  rechtdoor in de richting van Briancon en Bourg d'Oisans (N91). Volg deze Route Nationale voor ongeveer 25 km. tot aan de splitsing richting Allemont (Col de Croix de Fer), hier sla je linksaf. Je  komt vanzelf door Allemont, en gaat rechtdoor. Net buiten Allemont slinger je de dam van het stuwmeer op. Aan het einde van de dam linksaf, je rijdt langs het stuwmeer. Halverwege het meer rechtsaf in de richting van Oz village en Oz station. In Oz station neem je de eerste afslag aan je linkerhand en volg je de borden van het kamikaze park. Blijf links aanhouden tot net na de tennisbaan. Bij de tennisbaan 50m omhoog en dan de eerste kleine weg rechts. Hier bevinden zich onze chalets.